Vertrouwen op de hoogte

Mitsubishi heeft de Europese markt een tijdlang een beetje laten verwateren. Om er kansrijk terug te keren, besloot het vol in te zetten op crossovers. Het jongste voorbeeld heet Eclipse Cross.

Tussen de ASX en de Outlander lanceerde Mitsubishi eerder dit jaar een coupéachtige crossover, die in december de showrooms gaat bevolken. De 4,41 meter lange, 1,81 meter brede en 1,69 meter hoge Eclipse Cross springt in het oog door zijn kloeke verschijning met kantige vormen, die de meningen over mooi/lelijk wel duidelijk in twee kampen zal verdelen. Wie nog iets specialers wil, bestelt hem in een rode metallic-tint die dankzij een speciaal lakprocedé een opvallend diepe gloed heeft. Binnenin maakt de auto goede sier met een handige verschuifbare achterbank en een moderne cockpit, waarin zaken als een head-up display en een touchpad opvallen. Het Smartphone Link Display Audio (SDA) vertegenwoordigt een nieuw multimediasysteem met de laatste snufjes. Onderhuids schittert de Mitsubishi Eclipse Cross met elektronisch gestuurde vierwielaandrijving, gekoppeld aan de automaatversie van het benzinemodel, waarin een CVT en een nieuwe 1.5 DI-T (163) met zowel directe als indirecte inspuiting met elkaar samenwerken. Zelf schakelen kan bij de voorwielaandrijver. Op termijn voegt het merk nog een 2.2-dieselvariant toe, naar wens gecombineerd met een achttrapsautomaat. De Eclipse Cross heeft inmiddels zijn vijfsterrenwaardering bij Euro NCAP op zak en doet niet schimmig meer over de prijzen: vanaf € 28.990, inclusief botspreventie, rijstrookbewaking, een grootlichtassistent, een achteruitrijcamera, parkeersensoren rondom, SDA, een head-up display, cruise control, sleutelvrije toegang, tweezone-klimaatregeling en 18-inch lichtmetalen wielen. Bepaald geen kale luis, dus, bovendien op te waarderen via nog luxueuzere uitvoeringen.

Foto's:


0