Vijfde generatie Honda Jazz is standaard hybride

Tot de meest onderschatte auto’s behoort de vernuftige Honda Jazz. Met nu standaard hybrideaandrijving en een algehele moderniseringsslag hoopt het merk hem beter op de kaart te gaan zetten.

Hybridetechniek is niet nieuw binnen Jazz-gelederen, maar voortaan wel vanaf de basis aanwezig, onder de aanduiding e:HEV. Nadere details geeft Honda helaas nog niet vrij. Ondertussen behoudt het model zijn positie van ruimtewonder in het hogere B-segment, voorzien van Magic Seats oftewel achterbankzittingen die zich tegen de rugleuning laten klappen om hoge voorwerpen te vervoeren. De benzinetank ligt namelijk onder de voorstoelen, welke laatste een nieuwtje met zich meebrengen in de vorm van een andere vulling, met een mattenstructuur in plaats van veren. Ook de handige driehoeksruitjes voorin blijven aanwezig, waarbij dunnere en toch sterke A-stijlen het uitzicht verder vergroten. Digitalisering doet zich gelden in het instrumentarium en in het multimediascherm, dat swipen toelaat. Wifi, Apple CarPlay en Android Auto zijn op verzoek present. Daarnaast maakt Honda een aantal veiligheidsinnovaties gereed voor de Jazz, zoals botspreventie, adaptieve cruise control en rijstrookassistentie. Wie stoer wil doen, kiest voor de Crosstar, die hoger op zijn poten staat en zich verder onderscheidt met een andere grille en bumpers, zwarte dorpel- en spatbordbeschermers, dakrails en waterafstotende bekleding. Halverwege 2020 komt Honda’s benjamin in Europa op de markt.

Foto's:


0