Twee winnaars Gemert Weet 2019

GEMERT – Gemert Weet is gewonnen door KipopBlik (grote teams) en SamenSpanning (kleine teams). De uitslag van de jaarlijke dorpsquiz werd zaterdag bekendgemaakt.

De doelstelling van de organisatie voor dit jaar was: Gemert Weet weer gezellig maken. ” Niet dat het andere jaren niet gezellig was, maar de teams werd steeds groter en ‘professioneler’ en we merkten dat mensen het meer en meer gingen zien als een ‘topprestatie’, in plaats van een ‘topavond’. Veel kleinere gezelligheidsteam haakten af in de afgelopen jaren, en dat was nooit onze bedoeling geweest.En daarom gooiden we Gemert Weet volledig op zijn kop. Allereerst maakten we een scheiding tussen grote teams en kleine teams. Zo werd de strijd al een stuk eerlijker en dus ook leuker. Dat betekende (helaas voor ons) ook dat er niet één, maar twéé twee quizzen gemaakt moesten worden: in totaal 1.411 vragen.”

Ook de indeling van de quiz was volkomen veranderd. “In plaats van de klassieke categorieën zoals Muziek, Sport en Geschiedenis hadden we de vragen gegroepeerd in thema’s, zoals ‘So Hippie Together’, ‘Hatsjoe!’ en ‘Dientje Bedankt!’ Dat zorgde voor veel onrust onder met name de grote teams, die al weken van tevoren een hele teamverdeling hadden gemaakt op basis van categorieën.

De vijf beste teams van de Grote Teams en van de Kleine Teams streden op de feestavond nog één laatste keer tegen elkaar om het pleit definitief te beslechten en te bepalen wie zich de winnaars van GW 2019 mochten noemen. “Hopelijk zijn we geslaagd in onze opzet; de vele reacties tijdens de feestavond wezen daar in ieder geval wél op. Gemert Feest was dit jaar voor het eerst in De Eendracht. Een prachtige zaal met een geweldig podium, niet één maar twee spannende prijsuitreikingen en tot slot een steengoede band waren de ingrediënten, en het gerecht smaakt wat ons betreft naar méér.”

Alle uitslagen en antwoorden staan op www.gemertweet.nl.

Foto's:


iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii0

Geef een reactie op dit bericht...

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.