Pop-up-terras bij uitgaancentrum Time Out vol leuke activiteiten

GEMERT – Een pop-up-terras bij uitgaanscentrum Time Out in Gemert. Met leuke activiteiten als een drive-in-bioscoop, een pubquiz of een ‘silent-band’. Deze en andere ideeën worden uitgewerkt voor Summer Time Gemert.

Voor de corona-crisis is er rem gekomen op de activiteitenagenda van de gemeente Gemert- Bakel. Alle evenementen werden geannuleerd en ook moesten theaters en overige sport- en recreatievoorzieningen sluiten. Ook in onze gemeente is dit voelbaar bij veel ondernemingen. Jeffrey Kranen uit Gemert is als technisch producent werkzaam in de theater en evenementen wereld. Hij heeft vele producties mogelijk gemaakt van 30 tot 30.000 gasten. Na jaren van dienstverlening op internationale schaal, maakte hij in maart van dit jaar de overstap om als zelfstandige aan de slag te gaan. Het zou immers een mega-druk jaar worden. Met evenementen als het songfestival, de F1 grand prix, het EK voetbal of de 75-jarige bevrijding hoefde je, naast alle reguliere festivals en voorstellingen, niet om werk verlegen te zijn. Binnen twee weken volgde annulering op annulering. Momenteel is de agenda van Jeffrey niet zo vol als hij in maart had gehoopt.

Enkele weken geleden werd hij benaderd door XtremeLED, een leverancier van led-schermen, om te kijken of we in Gemert een openlucht bioscoop kunnen organiseren. “In eerste instantie was ik nog terughoudend, ik ben een technisch producent en geen organisator”, aldus Jeffrey. “Maar in dit vak zijn we wel gewend om creatief te denken en zo ben ik ook. Bij een tegenslag ga ik op zoek naar andere mogelijkheden. Ik heb contact gezocht met Veronique Vesters van Time Out. Ook daar hadden ze niet stilgezeten gedurende de intelligente lockdown. In het pand zijn veel onderhoudswerkzaamheden verricht en aanpassingen en verbeteringen uitgevoerd onder leiding van manager Jos Coolen. Hier en daar wat nieuw stucwerk en een laagje verf. Time Out beschikt nu zelfs over een volledig ingericht dakterras, die tevens volgens de richtlijnen van de RIVM is ingericht. Sinds begin juli kan Time Out meerdere zalen tegelijkertijd verhuren. Elke zaal beschikt namelijk over een aparte toiletvoorziening en aparte toegangsdeuren.”

Vanaf volgend weekend komt daar een extra buitenruimte bij. “Veronique kwam met het idee van een pop-up terras en zo heeft het idee steeds meer vorm gekregen. Ik heb direct een collega zelfstandige met lege agenda, Lizzy Suijkerbuijk, benaderd. Zij was direct enthousiast en heeft meerdere leuke activiteiten uitgewerkt, zoals een filmprogramma voor jong- en oud, een heuse pubquiz en we willen zelf kijken of het mogelijk is om een drive-inn-bioscoop of een ‘silent’ band neer te gaan zetten. Alles is ten slotte ‘silent’. Dat wil zeggen dat we vaste zitplekken of picknickkleden gaan inrichten voor maximaal vier personen op twee meter afstand en iedere bezoeker krijgt een draadloze koptelefoon. Het geluid is per activiteit persoonlijk in te regelen en de omgeving ondervindt geen overlast. Lizzy heeft vervolgens ook het hele artwork en de begroting gemaakt en ik heb me bezig gehouden met de benodigde licenties. Het organiseren is niet zonder risico en we verdienen er weinig aan. Momenteel maken we alleen maar kosten en het weer is ook een risicofactor. Maar we zijn weer aan het werk en hopen een leuk uitje te kunnen verzorgen voor onze gemeenschap. Veel mensen slaan dit jaar de vakantie even over en kunnen op deze manier toch lokaal even genieten van activiteiten en vermaak tijdens de zwoele zomerweekenden. Dus we hopen dat we aankomend weekend vele mensen mogen verwelkomen op ons terras. XtremeLED levert een LEDtrailer van 36 m2, dus iedereen heeft grandioos zicht” (Advertrorial).

Foto: Jeffrey Kranen en Lizzy Suijkerbuijk.

Foto's:


0