Tweede generatie Subaru Levorg op til

In oktober vorig jaar gaf Subaru al inzage in zijn nieuwe Levorg, nu sijpelen er meer details door. Het zal wederom een nicheproduct worden, wat hem het overwegen waard maakt voor echte autofanaten.

Bij Subaru zat je altijd al goed als je een auto wilde rijden waarvan er geen dertien in een dozijn gaan. Voor de Levorg geldt dat zeker, want tussen 2015 en 2019 kregen daarvan slechts 115 exemplaren een Nederlands kenteken. Hij mengt zich tussen de sportieve stationwagons in het D-segment en bezet daar zo zijn eigen plekje met standaard een boxer-turbomotor, een CVT-automaat en vierwielaandrijving. Met de nieuwe lichting, die klaarstaat voor 2021, zullen die ingrediƫnten zeker niet veranderen. Wel groeit de krachtbron van 1,6 naar 1,8 liter, van 170 naar 174 pk en van 280 naar 300 Nm, waarbij hij dus de grootste winst boekt op het vlak van trekkracht. Goed nieuws dus voor de caravanners, een doelgroep die de Nederlandse Subaru-importeur al jaren op de korrel heeft. De Levorg neemt iets toe in carrosserielengte, tot bijna 4,76 meter, met een fractie extra wielbasis. Tot de noviteiten behoort een immens aanraakscherm om de meeste functies in de cabine te bedienen, geheel zoals de trend van nu voorschrijft. Ondersteltechnisch blijft de Levorg iets aparts, want hij rust op het platform met wielophanging van de legendarische WRX STi, wat een opwindend rijkarakter garandeert. Echt weer een model voor fijnproevers en autofreaks, dus.

Foto's:


0