Sliponline.nl: Online winkelgemak gekoppeld aan vertrouwd advies

GEMERT – Met ruim veertig jaar ervaring mogen Frans en Franca Jaspers zich met recht specialist noemen op het gebied van ondergoed en nachtmode. Samen met zoon Niels bouwden ze hun markt-onderneming succesvol om tot internetwinkel. Één ding bleef daarbij overeind: klanten van Sliponline kunnen vertrouwen op deskundig advies.

Zichtbaar trots wijst Frans Jaspers over het ruime magazijn van Sliponline aan de Nijverheidsweg 12 in Gemert. “Hier hebben we weer de ruimte om al onze producten overzichtelijk op te slaan. Een verademing”, zegt hij. In het Paasweekend verhuisden Frans, Franca en Niels Jaspershun onderneming Sliponline van de Heereveldsewegin Handel naar het industrieterrein tussen Gemert en De Mortel. “Broodnodig”, vertelt Frans. “De 180 m2 die we in Handel hadden was veel te krap geworden.”

Wie door de hal wandelt snapt waarom de 540 m2 aan de Nijverheidsweg geen overbodige luxe zijn. Klanten kunnen via www.sliponline.nl  kiezen uit een ongekend breed assortiment onderkleding, nachtmode, sokken, zakdoeken en schorten. En waar de meeste internetwinkels opereren als vrij anonieme onderneming, draagt Sliponline een duidelijk opener filosofie uit, vervolgt Franca. “Wij vinden contact met onze klanten belangrijk. Als mensen onzeker zijn over hun keuze kunnen ze ons gewoon bellen of gezellig even langskomen. We geven graag advies over de juiste maat, de keuze voor de stof of de pasvorm.”

Die klantvriendelijke instelling kent een duidelijke ontstaansgeschiedenis. Frans Jaspers startte zijn onderneming in ondergoed en nachtmode ruim veertig jaar geleden als marktkoopman. Eerst alleen, en later samen met zijn vrouw Franca, stond hij op markten in de wijde omgeving, vertelt hij: “Van Wijk in Aalburg tot Swalmen. Maar ook dichterbij, zoals in Bakel, Beek en Donk en Venray.” De liefde voor het vak kreeg hij letterlijk met de paplepel ingegoten. Ook zijn ouders brachten al nacht- en ondermode aan de man, en die traditie zetten Frans en Franca dus voort.

Veertien jaar geleden besloten ze hun vakkennis ook online uit te gaan dragen. “Ik had vrij snel in de gaten dat winkelen via internet de toekomst zou worden”, zegt Frans over die keus. “Eerst combineerden we het nog met het werk op de markt. Twee jaar geleden zijn we daar helemaal mee gestopt. Het werd zo druk dat het niet meer samenging. De markten in Venray en Wijk in Aalburg waren de laatste die we opgaven.”

Aan het online succes droeg ook zoon Niels bij. Hij stapte een aantal jaar geleden mee in het familiebedrijf en bracht Sliponline met zijn kennis van marketing en internetverkoop mede tot bloei. “Maar”, zegt deze bescheiden. “Het zijn ons pap en ons mam die veertig-plusjaar ervaring hebben in het ondergoed en de nachtmode. Omdat ze al zo lang in het vak zitten kunnen ze ook échtgoed advies geven. Het is hun ervaring waar onze klanten op vertrouwen.”

Die klanten vinden via Sliponline nacht- en onderkleding in vrijwel alle stijlen. “We hebben meer dan de meeste mensen in de gaten hebben”, zegt Niels. “Ondergoed van merken als Bjorn Borg, Triumph, Puma, Sloggi, Ten Cate enMey, nachtkleding van bijvoorbeeld Pastunetteenkinderondergoed van Name it”, somt hij op. “Dat brede assortiment is, naast de vakkennis, onze kracht.”

“De bedoeling is dat daar nog meer merken bij komen”, geeft Frans de ambities aan. “We willen ons assortiment zo breed mogelijk hebben. Op dit moment zijn onderjurken bijvoorbeeld heel populair.”
“Ondergoed moet je met een gerust hart kunnen dragen”, vervolgt Franca. “Het moet fijn zitten. Je wilt niet dat het gaat kruipen. En je wilt gaan last krijgen van bepaalde stoffen. Hoewel we onze verkoop online hebben ingericht, kunnen we klanten daarin nog steeds adviseren. Ook daarom vinden we het belangrijk om een ruime voorraad te hebben.”

“Echt winkelen kan hier natuurlijk niet”, vult Frans aan. “Maar tussen 8.00 en 17.00 uur is iedereen gewoon welkom. We hebben geen paskamers, maar zien vaak wel of de maat en pasvorm goed zijn. Pinnen kan hier trouwens ook gewoon.” Franca: “En bij mensen uit de buurt die minder mobiel zijn willen we de bestelling gerust langs brengen. Zolang het niet te ver is rijden we daar graag een stukje voor om.”

Sloggi-actie

De komende periode is een bezoek aan www.sliponline.nl extra de moeite waard. Tot 30 juni profiteren klanten van een speciale Sloggi-actie. Op het hele assortiment van het bekende merk in ondermode geldt een korting van 25 procent.

Sliponline
Nijverheidsweg12
5421 WN Gemert
0492-324208
info@sliponline.nl
www.sliponline.nl
www.zakdoekwinkel.nl

Foto's:


o