Afbeelding

Bedrijfs-, winkel- of horecapand laten opvallen: zo gaat u te werk

Ondernemend

De uitstraling van een onderneming wordt voor een aanzienlijk deel bepaald door het pand. Of dit nu een loods op een industrieterrein is of een boetiekje in een pittoreske steeg in de binnenstad, het geheel moet aan een aantal eisen voldoen. Hoe geeft u uw winkel-, horeca- of kantoorpand een look die bij deze tijd past? 

Schilderen van de gevel

Een nieuw kleurtje sprtingt direct in het oog, dus schilders inhuren of zelf op de steigers klimmen is de eerste stap die u neemt om het pand in het oog te laten springen. Gebruik geen al te schreeuwerige kleuren, wel een of meer tinten die bij uw soort onderneming passen. Omdat het de buitengevel betreft, kiest u voor een verfmerk dat zowel duurzaam als sterk is, en toepasbaar op alle mogelijke ondergronden. Wat dat betreft is verfmerk Sikkens een goede tip, ook omdat veel professionals voor deze ambachtelijk vervaardigde verf kiezen. Sikkens heeft speciale (buiten)verfsoorten voor o.a. hout, beton, aluminium, kozijnen, MDF, laminaat en glas.

Denk bij het schilderplan ook meteen aan uw (nieuwe?) logo

Een logo of pakkende bedrijfsnaam kan het verschil maken ten opzichte van de concurrentie. Helemaal als u het doorvoert in al uw communicatie, dus ook op uw bedrijfspand. U kunt een bord ophangen, maar nog mooier is het verwerken van het (eventueel nieuw ontworpen) logo in het schilderplan. De dienstdoende schilder deinst hier niet voor terug, zolang er maar een werkbaar sjabloon voorhanden is. 

Uitstalruimte voor product of dienst

Aan de gevel moet, behalve door middel van tekst of logo, direct te zien zijn om wat voor bedrijf het gaat. Liefst door het uitstallen van het product. Bij een winkel is dat makkelijk, omdat u dan een etalage inricht. Ook kapsalons vormen geen probleem op dit gebied, laat staan horecapanden. Bij andere soorten bedrijven moet daar langer over nagedacht worden. Hoe dan ook is een speciale plek om uw bedrijfskarakter uit te lichten, in de vorm van een vitrine of fotowand, goede reclame. 

Een welkome entree

Of er nu gasten van verse soep moeten worden voorzien, of klanten bij u naar binnen stappen voor de afname van een aantal apparaten, de entree vormt een uitnodiging. Hoe, dat maakt niet veel uit. De een plaatst attributen die aan een bioscooppremière doen denken zoals lopers en paaltjes, de ander zet sierlijke planten in potten neer en weer een ander zorgt voor gezellige verlichting. Het gaat erom dat afnemers zich welkom voelen. Dat begint met schilderen, de verder inrichting en decoratie completeren uw opvallende, vernieuwde bedrijfspand.

Bovenstaand artikel is aangeleverd. Gemert Media is niet verantwoordelijk voor de inhoud

Lees ook